Att förena Nytta med Nöje

För den som tror att man inte kan förena nytta med nöje kommer här ett typexempel som motbevisar just detta. Denna helg har jag nämligen äntligen tagit mig tid att lära mig hur en RSS Feed fungerar. Samtidigt har jag kunnat lägga till funktionen på en av sidorna för mitt lilla hobbyprojekt.

När jag väl fattade hur själva funktionen är uppbyggd blev det kluriga att lösa hur jag skulle göra för att dynamiskt kunna uppdatera min RSS Feed via en MySQL-databas och PHP. Datorer fattar ju inte hur du tänker utan allt måste vara 100% rätt enligt alla regler för att det ska funka. Lite irriterande när det räcker att ett enda tecken är fel… icon_confused

Kändes som det tog en hel evighet innan jag fattade vad som var fel. Men till slut lyckades jag ändå knäcka nöten. Så nu när jag förstår grunderna och har en första fungerande RSS Feed på plats är det bara att pyssla vidare och utveckla funktionenicon_eek

RssFeedCivXL

Sidan jag lagt upp min första RSS Feed på är som sagt en del av mitt lilla hobbyprojekt, CivXL.net. Då detta projekt är ett rent nöje att pyssla med har jag i helgen verkligen förenat nytta med nöje icon_lol

//CivXL

Kommentarer inaktiverade.

