Sänk era lönekostnader – Anställ Mig!

Eftersom jag varit arbetssökande ett tag nu så har jag rätt till Nystartsjobb. Det är ett av de få stöd man kan få inom Jobb och Utvecklingsgarantins tredje fas så det gäller ju att ha koll på vad som gäller.

Gjorde så att jag räknade lite på hur mycket detta stöd ger en arbetsgivare som väljer att anställa mig… snacka om att jag blev förvånad när jag insåg hur mycket pengar det rör sig om!

Om vi leker med tanken att jag får en lön på 24’000 kr i månaden. Då skulle den arbetsgivare som anställer mig få drygt 191’000 kr per år i stöd från staten. Det nästan halverar lönekostnaden för arbetsgivaren under den period jag har rätt till Nystartsjobb.

Personligen kan jag få Nystartsjobb under minst tre år. Under denna tid kan en arbetsgivare sänka sina lönekostnader med drygt 570’000 kr, jämfört med om den valt att anställa en person utan detta stöd.

Kort sagt: Sänk era lönekostnader – Anställ Mig!

//CivXL

Kostnadskalkyl (pdf)

Ps. Det är ju första maj idag och oppositionen demonstrerar. Frågan är bara om det hjälper? Ds.

Kommentarer inaktiverade.

