Etthundrafemtonkommafyrakilo

Sysselsättningen i fas 3 håller sakta men säkert på att ta livet av mig… hekto för hekto vittnar min viktökning om meningslösheten och det totala misslyckandet i regeringens arbetsmarknadspolitik.

När jag började min sysselsättning på MediaCopy i september 2010 vägde jag 105 kg … nu drygt sju månader senare väger jag 115,4 kg. Jag har m.a.o. gått upp drygt ett kilo i månaden sedan jag blev placerad i en sysselsättning som dränerar mig på all min energi och framtidstro.

Det faktum att jag går upp i vikt visar tydligt på att jag under rådande omständigheter ej orkar ta tag i de absolut viktigaste delarna av mitt liv: min hälsa och i förlängningen min ekonomi. Det hjälper inte att våra handledare på MediaCopy ger oss frihet att söka arbete och engagera oss i egna projekt när själva principen för hela bygget andas utanförskap och ändhållplats!

Jag behöver hjälp att än en gång vända trenden… jag behöver byta miljö och komma in i ett positivt sammanhang som stärker min självbild och mitt självförtroende… jag behöver ett jobb!!!

//CivXL

Ps. Om ni missade Uppdrag Granskning på SVT om fas 3. Se programmet!

Kommentarer inaktiverade.

