Vårpromenad

Idag har jag varit ute på en lång vårpromenad tillsammans med min nya trevliga bekant Frida. Härligt att äntligen hittat en promenadkompis och någon att hitta på saker tillsammans med. Idag satte jag även rekord på mobilens stegräknare, drygt 15’260 steg! *phu*

Frida och Tommy vid ruinerna av Älvsborgs Slott

Vi började promenaden med att gå hemifrån mig ner till Klippans kulturreservat i Majorna. Där besökte vi bland annat ruinerna efter Älvsborgs Slott, Sockerbruket och Röda Sten. En underbar promenad!

Eriksberg 20110602

När vi sedan var färdiga i Klippan tog vi Älvsnabben ända in till Lilla Bommen. Perfekt väder för att njuta av solen och vågorna på älven. Känns att jag varit ute i solen nästan hela dagen.

Från Lilla Bommen promenerade vi genom stan upp till Kungsportsplatsen där vi tog vagnen hem. En väldigt lyckad dag… men nu är jag helt slut! Blir en tidig kväll, dax att göra sig klar för natten. *Zzz*

Fler bilder från vår ”lilla” promenad finns på Flickr. 🙂

//CivXL

Kommentarer inaktiverade.

