Panikångest

Om ni läst mina tidigare inlägg så vet ni att jag har fått problem med kraftig värk i muskler och leder framförallt i händerna. Var hos läkaren igår igen och tog fler prover… och trots att smärtan gör det svårt att t.o.m torka mig i arslet när jag varit på toa så vägrar läkaren att sjukskriva mig ens på deltid. Detta eftersom hon inte har kunna ställa någon diagnos om vad det är och därmed inte kan presentera någon plan för behandling.

Istället så ska jag återigen sluta ta en medicin hon misstänker kan orsaka muskelvärk… även då det inte blev något bättre förra gången jag slutade ta medicinen i fråga. Till detta höjde hon dosen Arcoxia trots att den troligen är orsaken till att jag börjat få magkatarr.

Som tur är så har jag två veckor ledigt inplanerat sedan tidigare så jag hoppas proverna vi tog igår verkligen ger något vettigt resultat. Som det är nu funkar det inte att ”jobba” heltid och det sista jag vill är att hamna i en situation där jag inte får någon ersättning på grund av att jag inte orkar med eländet.

Till råga på allt så vaknade jag med tryck över bröstet och panikångest i natt. Oron och ovissheten är skitjobbig! *gråter* Jag är rädd att jag är på väg att tappa kontrollen igen…

För två månader sedan innan problemen började var jag verkligen på gång tillbaka. Jag hade fått tillbaka mycket av mitt självförtroende och livsgnistan. Jag hade fått klart med Uppdragshuset om att kunna mjukstarta min företagsidé via dem och jag hade t.o.m. hittat en trevlig tjej att promenera och umgås med. Men nu känns det som om allt detta håller på att rasa…

Eftersom beröring innebär smärta och all form av fysisk ansträngning eller arbete gör ont så känns allt hopplöst just nu. Att mitt yrke dessutom innebär att jag använder händerna konstant gör inte saken bättre (webbdesign och programmering).

Just nu känner jag mig bara så oerhört övergiven, rädd och ensam…

…jag behöver hjälp…

//CivXL

Uppdatering:
Bröt ihop i telefon när jag pratade med läkaren igen nu på morgonen. Vi kom i alla fall fram till att jag ska sluta äta Arcoxia och höra av mig på torsdag igen. Blir till att byta tillbaka till Panodil och kombinera det med Tiparol och se hur det funkar… *suck* …de ska i alla fall vara snällare mot magen.

Kommentarer inaktiverade.

