Rehabträning

Dax för en kort uppdatering av läget. Fick ett samtal från Försäkringskassan idag så nu är det klart att min sjukskrivning blivit godkänd. *skönt* Gött att slippa gå och oroa sig för den biten!

Idag var jag även på gruppträning för händerna för första gången. Under sex veckor, två gånger i veckan, ska jag gå på rehabträning för händerna på Primärvårdsrehab i Majorna. Har fått ett nytt program jag ska följa och om det funkar bra kommer jag kanske få ett mer omfattande träningsprogram om några veckor. Känns i händerna att jag ”tränat” idag! *ouch*

Sedan var jag och gjorde en större undersökning av tarmen i fredags och även den undersökningen gick bra. Läkaren hittade inget allvarligt men kunde ändå ge en vettig förklaring till varför jag har blod i avföringen till och från. Skönt även där att det inte var något farligt även om min stressmage inte är så kul att leva med…

Detta att jag är sjukskriven på halvtid känns även i kroppen. Jag har inte lika ont på morgon och kväll längre och jag känner att kroppen hinner återhämta sig bättre. Jag går fortfarande på starka smärtstillande mediciner men nu märker jag i alla fall att de gör nytta! 🙂

Ska träffa läkaren igen den 19 september så fram tills dess är jag sjukskriven på halvtid. Skönt att jag i alla fall har lite mindre att oroa mig för… nu är det bara problemet med ovissheten om varför jag har så ont i lederna som återstår. Får hoppas läkaren kan knäcka den nöten också så snart som möjligt!

//CivXL

Kommentarer inaktiverade.

