Ny Vecka… igen

Klockan tickar… dax att göra sig klar för natten. Och även om det är kul med en ”ny” TV (har spenderat eftermiddagen och kvällen till att titta på film och TV via en dator kopplad till en begagnad 42″ plasma TV jag fått av min syster och hennes sambo) så känns det ganska tomt och ensamt ikväll. En ny vecka i morgon igen… ännu en vecka full av smärta 😦

Denna vecka har jag i alla fall lite att se fram emot då projektgruppen jag är med i på Media Copy har ett spännande möte inbokat med Lennart Kurlberg på Arbetsförmedlingen (AF). För er som minns mina tidigare inlägg så är Lennart Kurlberg samordningsansvarig på AF för Fas 3 i Göteborgsregionen.

Projektgruppen jag är med i har ju fått mer eller mindre fria händer att söka hitta alternativa vägar till jobb. En idé vi arbetat med är något vi kallar Gothenburg4u, en virtuell mötesplats där du som användare är medkreatör. Konceptet är fortfarande bara i sin linda men visionen är klar. Vi vill bygga en mötesplats skapad av Göteborgare för Göteborg. Det är denna idé vi nu skall presentera för AF på tisdag.

Genom att integrera sociala medier och väva samman redaktionellt material med användargenererat innehåll vill vi skapa en portal eller plattform som fungerar som en möjliggörare för regional utveckling och integration. Vi tror att vi genom att locka till delaktighet även kan skapa förutsättningar för möten, möten som i sin tur ökar chanserna till utbyte av idéer och positiv samverkan. Frågan är nu om AF på något sätt kan hjälpa oss förverkliga denna vision och det är det mötet på tisdag handlar om. Så håll tummarna!

Igår hade jag trevligt besök av en god vän men ikväll känns det ganska ensamt och tomt. Hösten är på ingående och dagarna blir allt kortare. Faktum är att vi är på väg in i den tid av året när jag upplever livet som allra jobbigast. Min mor gick ju bort i sviterna efter cancer på juldagen 1999 och sedan dess är jul och nyår ett rent helvete… något jag helst av allt önskar jag kunde slippa undan helt och hållet. Men samtidigt är det just denna tid av året som jag som mest önskar närhet och värme… kanske inte så konstigt.

Jag önskar inte hitta någon flickvän, käresta eller fru… jag orkar inte med att ta ansvar för någon annan och behöver den trygghet och frihet det innebär att leva som singel. Det jag söker är snarare vänner som är villiga att ge mig det utrymme jag behöver… och något jag kallar en Bonusvän. I dagens stressade samhälle tycks detta dock vara en utopi, en ouppnåelig dröm.

När alla jagar perfektion och drömmen om evig lycka passar jag inte riktigt in i mönstret. Jag tycks snarare vara dömd att leva ensam… Hoppet är dock det sista som överger människan och än är jag inte redo att ge upp hoppet om att det en dag skall vända även för mig!

//CivXL

One Response to Ny Vecka… igen

  1. […] en dryg vecka sedan hade projektgruppen jag är sysselsatt tillsammans med ett möte med en av de högsta cheferna inom Arbetsförmedlingen (AF) i västra Sverige. På mötet […]

