Positiva vibbar

Idag har jag varit på ett spontant studiebesök hos en ny Fas 3 anordnare i centrala Göteborg. Företaget jobbar egentligen med bemanning, webbutveckling och IT vilket ligger väldigt nära det kompetensområde jag söker jobb inom. Nu sökte de Fas 3 deltagare till ett kompletterade projekt med möjligheter till en framtida anställning.

Det var egentligen en slump att det blev ett studiebesök idag. Igår såg en kollega på MediaCopy (MC) en affisch vid busshållplatsen utanför MC och tipsade mig. Igår kväll mailade jag därför min CV till dem och fick lite mer info om projektet. Till att börja med var jag lite skeptisk, det är ju lätt att bli utnyttjad och det finns många lycksökare som vill tjäna pengar på oss arbetssökande…

Så när en kollega på MC kom och undrade om jag hade sett affischen och ville hänga med på ett studiebesök så var det givet att hänga på. Det ju alltid vettigt att se vad det finns för alternativ till MC och sedan är det ju inte fel att komma utanför dörrarna och få lite frisk luft 🙂

…så nu blev det en sväng in till stan och ett spontant studiebesök. Måste erkänna att jag är positivt överraskad. Det känns som om detta nya ställe mycket väl skulle kunna passa mig som handen i handsken. Själva sysselsättningen skulle gå ut på att analysera användar-vänligheten hos program och webbsidor men utöver det så finns stora möjligheter till personlig anpassning av innehållet i sysselsättningen.

Att företaget dessutom var aktiva inom webb och även sysslade med uthyrning av personal öppnar ju möjligheter för mig att via dem få uppdrag inom både webb och personal. Så nu återstår att se hur jag gör. Jag har ju ett projekt som jag är aktiv inom tillsammans med två kollegor på MC och jag vill inte bara lämna dem i sticket. Men samtidigt så måste jag ju tänka på min egen framtid och vad som är bästa vägen att gå för mig. Jag blir ju inte yngre och om projektet på MC inte lyfter så ökar inte mitt deltagande på MC mina chanser att hitta ett riktigt jobb.

Fick som sagt väldigt positiva vibbar på studiebesöket så det är mycket troligt att jag på sikt kommer att ansöka om att få byta anordnare… men… det är en del jag vill undersöka och få koll på innan jag tar det steget.

Återkommer om detta när jag vet mer och har bestämt hur jag ska göra 🙂

CivXL

Kommentarer inaktiverade.

