Nya Utmaningar

Då var det klart!

På måndag börjar jag hos Daccus.se som IT-konsult med fokus på analys av användarvänlighet inom webb. Underbart!

Jag har ju under det senaste året varit på Media Copy och då detta inte lett till något riktigt jobb kände jag att det började bli dax att flytta på mig. När så en kollega tipsade mig om Daccus så fick jag direkt positiva vibbar. Efter ett studiebesök i förra veckan och ytterligare ett besök på förmiddagen idag så är jag övertygad om ett detta är rätt väg att gå.

Daccus.se är ett IT-företag med fokus inom system- och webbutveckling. Centralt för deras affärsidé är att de produkter de utvecklar skall vara användarvänliga, funktionella och lätta att förstå. Mitt uppdrag hos dem kommer främst att handla om att analysera användarvänligheten och som en del av det funktionaliteten hos framförallt webbsidor.

På sikt är även tanken att jag skall kunna fungera som projektledare inom området och det kommer med stor sannolikhet även att öppnas dörrar för mig att bli uthyrd som konsult inom IT.

Kort sagt… jag ser få nackdelar och massor med fördelar med att byta sysselsättning. På Daccus kommer jag att få vara verksam i en kreativ miljö, i centralt belägna lokaler och med betydligt större chanser till att ta steget ut på arbetsmarknaden och ett riktig jobb!

Känns oerhört positivt att kunna gå vidare mot nya utmaningar!

//CivXL

Kommentarer inaktiverade.

